top of page
dramatoterapia a biblioterapia.avif

Dramatoterapia a biblioterapia
2-ročné vzdelávanie

 Akreditované Ministerstvom školstva SR
garantované Mgr. P. Janoškom, PhD. uni. doc.

Dramatoterapia a biblioterapia sú kreatívne terapeutické prístupy, ktoré využívajú divadlo, pohyb, príbeh a písané slovo na podporu osobnostného rozvoja, emocionálneho spracovania a psychickej pohody. Oba prístupy ponúkajú možnosť zážitkového učenia – či už cez dramatické improvizácie, prácu so scénou, tvorbu príbehov alebo reflexiu cez denníkové zápisky. Vďaka dramatoterapii a biblioterapii sa divadlo a príbehy stávajú mostom k hlbšiemu sebapoznaniu, osobnému rastu a harmónii. Staňte sa súčasťou tohto inovatívneho vzdelávania a otvorte dvere k novým možnostiam vo svojej profesii.

Kapacita je obmedzená na 18 ľudí. 

White Structure

Informácie o vzdelávaní

Všetko, čo potrebujete vedieť.

01

Podmienky vstupu do vzdelávania

Účasť na vzdelávacom programe je podmienená splnením nasledujúcich povinností, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou prijímacieho procesu a sú povinné pre každého uchádzača: 

  • absolvovanie vstupného pohovoru v trvaní 30 minút, zameraného na posúdenie motivácie a osobnostných predpokladov uchádzača, ktorý prebieha online formou s garantom programov a lektormi daného modulu,

  • riadne vyplnenie prihlášky, zaplatenie stanovených poplatkov a podpis zmluvy, resp. prijatie Obchodných podmienok,

  • čestné vyhlásenie, že uchádzač sa nelieči na závažné psychiatrické ochorenie - toto vyhlásenie je súčasťou ustanovení Obchodných podmienok, ktoré uchádzač prijíma pri registrácii na kurz.

02

Požadované vzdelanie a skúsenosti

Uchádzač musí spĺňať nasledujúce podmienky pre zaradenie do vzdelávacieho programu:

  • minimálne vysokoškolské vzdelanie I. stupňa (Bc.),

  • preukázanie vzťahu k zvoleným modulom, napríklad výsledky činnosti, prax, dobrovoľnícke aktivity, absolvované vzdelávanie (v umeleckých terapiách)

03

Podmienky ukončenia modulu

Aby študent úspešne ukončil modul, je potrebné splniť nasledujúce požiadavky:

 

  • dochádzka minimálne 80 % z celkového počtu hodín vzdelávania,

  • 2 hodiny mentoring s lektorkou modulu - prípadová konzultácia (1 sedenie - 50 minút),

  • 2 hodiny sebaskúsenosti - osobná skúsenosť s vybranou umeleckou terapiou, 

  • spracovanie záverečnej práce na vybranú tému,

  • písomný/ústny záverečný test s minimálnou úspešnosťou 90 %,

  • video nahrávka a prezentácia s garantom a lektorom, zahŕňajúca prácu s jedným vybraným klientom. 


PODMIENKY PRE ÚSPEŠNÉ UKONČENIE VZDELÁVANIA:​

260 hodín

nutné absolvovať aspoň 80 % z celkového času vzdelávania

2 hodiny

mentoring

1 sedenie / 50 minút / 40 eur - platba nie je zahrnutá v cene kurzu!

záverečné skúšky

úspešné ukončenie záverečných skúšok; platba za skúšky nie je zahrnutá v cene kurzu! (predpokladaná suma je 200 eur)

2 hodiny

sebaskúsenosť

zažiť si dramatoterapiu a biblioterapiu na sebe u terapeuta/tky, možné absolvovať aj u lektorky; platba nie je zahrnutá v cene kurzu! (predpokladaná cena je

50 eur / stretnutie)

záverečná práca

spracovanie záverečnej práce 

účasť na konferencii

- odporúčané

konferencia organizovaná AM, alebo ČAA

AKREDITOVANÉ VZDELÁVANIE

Potvrdenie o akreditácii vzdelávacích programov

SUMA ZA VZDELÁVANIE

Cena za prvý rok: 1545 eur
 (spolu 3090 eur za celé štúdium)

Splátky:
na 2 splátky - 1600 eur
na 7 splátok - 500 eur
na 18 splátok - 200 eur

TERMÍNY STRETNUTÍ

1. MODUL

​27 septembra / od 9:00 - 18:00​

28. septembra / od 9:00 - 17:00

4. MODUL

7. marca / od 9:00 - 18:00​

8. marca / od 9:00 - 17:00

7. MODUL

24. októbra / od 9:00 - 18:00​

25. októbra / od 9:00 - 17::00

10. MODUL

8. mája 2027 / od 9:00 - 18:00​

9. mája 2027 / od 9:00 - 17:00

13. MODUL

jún 2027 / od 9:00 - 18:00​

jún 2027 / od 9:00 - 17:00

2. MODUL

13. decembra / od 9:00 - 18:00​

14. decembra / od 9:00 - 17:00

5. MODUL

30. mája / od 9:00 - 18:00​

31 mája / od 9:00 - 17:00

8. MODUL

2. januára 2027 / od 9:00 - 18:00​

3. januára 2027 / od 9:00 - 17:00

11. MODUL

máj 2027 / od 9:00 - 19:00​

máj 2027 / od 9:00 - 17:00

3. MODUL

3. januára / od 9:00 - 18:00​

4. januára / od 9:00 - 17:00

6. MODUL 

27. júna / od 9:00 - 18:00​

28. júna / od 9:00 - 17:00

9. MODUL

23. januára 2027 / od 9:00 - 18:00​

24. januára 2027 / od 9:00 - 17:00

12. MODUL

jún 2027 / od 9:00 - 18:00​

jún 2027 / od 9:00 - 17:00

Moduly - podrobný obsah

MODUL 1 

Úvod do dramatoterapie a biblioterapie

Teória:

Teoretické východiská biblioterapie > Podmienky a zásady práce biblioterapeuta a biblioterapeutického stretnutia > Teoretické východiská dramatoterapie > Využitie divadla k nedivadelnému účelu - psychoterapeutické poňatie dramatoterapie > Dramatoterapeutický proces a jeho štruktúra

Prax:

Práca s denníkom, kreatívne spracovaná úvaha > Práca s príbehom - príbeh ako cesta k ľudskej duši > Sebaskúsenosť v rámci dramatoterapeutických techník a cvičení > Sebaskúsenosť štruktúry skupinového dramatoterapeutického stretnutia

MODUL 2 

Prístupy, metódy a
techniky v dramatoterapii

Teória:

Psychodráma/Sociodráma > Predstavenie techník dramatoterapie > Metodika dramatoterapie > Rola a osobnosť dramatoterapeuta

Prax:

Sebaskúsenosť v rámci psychodrámy a ostatných techník predstavených teoreticky > Skuoinová sebaskúsenosť prostredníctvom techniky štruktúrovanej drámy na základe práce s literárnou predlohou

MODUL 3

Presahy imaginácie do života

Teória:

Dramatoterapia a hra: východiská a prieniky > Vývinová psychológia a daramatoterapia > Dramatoterapia a psychoterapia > Katarzia, abreakcia a korektívna emočná skúsenosť > Rola, dištancovanie: taxonómia rolí > Skupinová dynamika ako jeden z nástrojov terapeutického procesu > Etické princípy v dramatoterapii

Prax:

Sebaskúsenosť v rámci teórie > Sebaskúsenosť v rámci skupinovej dynamiky - tímová úloha dramatického charakteru

MODUL 4

Intervenčné možnosti dramatoterapie

Teória:

Dramatická intervencia ako korektívna emocionálna skúsenosť > Vývinovo-orientovaná dramatoterapia > Dramatoterapia u ľudí s patológiou

Prax:

Návrh dramatoterapeutického stretnutia na základe charakterizácie cieľovej skupiny > Praktická účasť na dramatoterapeutickom stretnutí Divadla Dúhadlo o.z. alebo v centre Rata o.z. > Sebaskúsenosť skupinová prostredníctvom tvorby videa v dvoch skupinkách

MODUL 5 

Liečivý potenciál slova
v histórii človeka

Teória:

Oboznámenie sa so základným konceptom biblioterapie > História a pojem biblioterapie > Ciele a formy biblioterapie > Druhy biblioterapie > Metódy a techniky biblioterapie > Teoretické východiská špecificky orientovanej biblioterapie > Schéma biblioterapeutického stretnutia > Osobnosť biblioterapeuta > Podmienky a zásady práce biblioterapeuta, ako vytvárať bezpečné prostredie pre klienta

Prax:

Práca v malých skupinkách > Individuálna práca s denníkom, kreatívne spracovaná úvaha a následné spoločné zdieľanie v skupine

MODUL 6

Význam príbehu v biblioterapii

Teória:

Ľudové rozprávky a ich poslanie v dnešnom svete > Rozprávky a ľudská fantázia, alebo ako fantázia pomáha s problémami > Liečivá sila rozprávok > Úvod do teórie príbehov > Vývin záujmu detí o príbehy, vývin čitateľských záujmov > Príbehy v živote dospievajúcich a mladých ľudí > Príbeh naprieč terapiami > Kazuistická štúdia: Ako využiť prácu s príbehom po prekonanej traume

Prax:

Moja obľúbená rozprávka z detstva, práca v malých skupinách s nasledným spoločným zdieľaním > Spoločná tvorba rozprávky v malých skupinách s použitím získaných vedomostí > Imaginácia na oslovenie vnútorného dieťaťa s následným písaním do denníka > Príbeh môjho mena, práca v malých skupinách, práca s denníkom a následným zdieľaním vo veľkej skupine > Rieka života – od prameňa k moru, práca v malých skupinách

MODUL 7

Imaginácia ako priestor stretnutia s nevedomím

Teória:

Predstavivosť a obrazotvornosť v živote dieťaťa a jeho magické myslenie > Využitie tvorivých imaginácií v biblioterapii > Ako vytvoriť pohybové relaxácie u malých detí > Autogénny tréning s využitím fantazijných príbehov > Zdrojové relaxácie a imaginácie pri práci s dospelými klientmi > Zásady práce s imagináciami u dospelého klienta a jej riziká > Psychosomatický klient a práca so všímavosťou a relaxáciami > Na zdroje zameraná imaginácia > Kazuistická štúdia: Imaginácia ako dôležitá súčasť práce s traumatizovaným klientom

Prax:

Spoločná pohybová imaginácia Strom vo vetre, následne práca s denníkom a kreslenie > Skupinová imaginácia bezpečného miesta, reflexia a kreslenie do denníkov

MODUL 8

Práca s denníkom, snovým materiálom a komiksami

Teória:

Terapeutický denník v biblioterapii: história písania denníkov a ich uplatnenie a špecifiká v terapeutickej praxi > Kazuistická štúdia > Písanie denníkov a komiksov u klientov s poruchami príjmu potravy > Kreatívny denník a komiks pri práci s deťmi a dospievajúcimi a ako v ňom uplatniť tvorivé písanie > Sny a snová symbolika ako dôležitá súčasť biblioterapeutickej intervencie

Prax:

Písanie vlastného denníka, kde účastníci budú zapisovať svoje myšlienky vzťahujúce sa k spoločnej práci, obavy, objavy i skúsenosti, ktoré v praxi z modulu zažili či vyskúšali > Zdieľanie snov v skupine a písanie snovej symboliky do denníkov

MODUL 9

Záverečné kolokvium

Teória:

Teatroterapia a jej vymedzenie a odlíšenie z pohľadu dramatoterapie > Paremiologická terapia (príslovia a porekadlá) > Práca so slovami a jazykom, slovné hračky a hlavolamy, príbehové hádanky

Prax:

Strach a nájdenie odvahy - syntéza tvorby príbehu, kresby, hudby a dramatizácie - sebaskúsenosť > Prezentácia prípadových kazuistických štúdií účastníkov a návrh štruktúry a obsahu biblioterapeutických a dramatoterapeutických stretnutí s ich klientami > Záverečná reflexia vzdelávania

MODUL 10

Základy arteterapie

Teória:

Teoretické východiská arteterapie, orientácia v terminológii > Priebeh arteterapeutického procesu, štruktúry sedenia, radenie procedúr > Diagnostické metódy pri práci s artefaktom > Techniky arteterapie

Prax:

Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia

MODUL 11

Základy muzikoterapie

Teória:

Teoretické východiská muzikoterapie > Hudba ako „liek“ na telesnej, psychickej a emocionálnej úrovni > Použitie metód a techník vzhľadom na cieľovú skupinu > Diagnostické metódy a techniky, hudobná história klienta

Prax:

Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia

MODUL 12

Základy tanečno-pohybovej terapie

Teória:

Definícia tanečno-pohybovej terapie > Vedecké poznatky a výskum > Princípy, proces a štruktúra terapeutického sedenia > Rola terapeuta v skupinovom procese tanečno-pohybovej terapie > Anatómia tela a emócií > Prežívanie v tele vs. prežívanie tela (body image) > Relaxácia - uvoľnenie napätia, svalový tonus

Prax:

Zoznámenie sa s pomôckami (šatky, loptičky, elastické látky,..) > Zdieľanie v slove aj pohybe (zrkadlenie, vedenie, nasledovanie), embodiment, relaxácia, explorácia, aktivácia a uvoľnenie > Nácvik čítania telesných signálov > Nácvik zručností využitia nástrojov TPT na prácu so skupinou

MODUL 13

Východiská terapeuticko-výchovnej intervencie

Teória:
Človek ako prijímateľ pomoci (holistický prístup) - hierarchicko-organický model vzťahov > Zásady terapeuticko-výchovnej intervencie > Proces zmeny - fázy, špecifiká, úskalia > Systémové a systemické aspekty vývinovo-orientovanej intervencie > Sprevádzanie rodiny - pravidlá, špecifiká, princípy > Osobnosť terapeuta - faktory účinnosti terapie > Moc v pomáhajúcich profesiách a etika v pomáhaní

Prax:

Špecifiká kontaktu a rozhovoru v terapii - nácvik zručností > Validizácie v komunikácii s jednotlivcom/párom - nácvik zručností > Orientácia v intrapsychickom systéme jednotlivca - nácvik zručností

Lektorka

  • Liečebná pedagogička

  • Bývalá účiteľka 

  • Spoluzakladateľka a členka vedenia Divadla Dúhadlo pri o. z.  Up - down syndrom

  • Koordinátorka dobrovoľníkov Vŕby o. z.

Lucia Kralovicova dramato.png

Lektorka

  • Psychoterapeutka

  • Liečebná pedagogička

Kontaktujte nás

Sídlo združenia

Fakturačná adresa

Kontakt

Karpatská 9

Bratislava

811 05

IČO: 50280112

AnimaMundi

Krížna 222

Moravany nad Váhom

922 21

IČO: 50280112

  • Facebook
  • Instagram

© 2025 AnimaMundi

bottom of page