
Muzikoterapia
II.
rozširujúce štúdium - pokročilí
Pripravili sme pre vás pokračovanie odborného vzdelávania v muzikoterapii. Pre všetkých, ktorí by chceli ďalej rozširovať svoje vedomosti a zručnosti v tejto umeleckej terapii. Podmienkou absolvovania kurzu je úspešné ukončenie Muzikoterapie I. Zažijete rôznych lektorov a nové prístupy a pohľady.
Ďakujeme za váš záujem o naše vzdelávanie. Všetky miesta sú už plne obsadené.
Budeme však radi, ak nám zanecháte kontakt a pri otváraní ďalšieho kurzu vás budeme informovať ako prvých. Stačí kliknúť na tlačidlo Prihlásiť sa, ktoré vás presmeruje na e-mail s predvyplneným predmetom a adresou.

Informácie o vzdelávaní
Všetko, čo potrebujete vedieť.
01
Pre koho je vzdelávanie určené?
Pre všetkých, ktorí absolvovali úvod do muzikoterapie a chcú si svoje vedomosti rozširovať o ďalšie oblasti a témy, ktoré súvisia s muzikoterapiou. Každý modul je jedinečný a vedený iným lektorom/lektorkou. Vyberte si moduly, ktoré vás oslovujú a pripravia viac do praxe.
Vzdelávací program organizuje Občianske združenie AnimaMundi, nezisková organizácia zameraná na vzdelávanie a umelecké terapie.
03
Čo ma čaká po prihlásení ?
Skupina je uzavretá a počet miest limitovaný - max. 16 ľudí.
Po vzdelávaní sa z vás nestane muzikoterapeut/ka, ale môžete popri svojom zamestnaní pracovať s prvkami muzikoterapie a muzikofiletiky (viac o legislatíve na kurze).
02
Aké sú podmienky ukončenia?
Jednotlivé vyžadované náležitosti si, prosím, dobre preštudujte a zvážte. Všetky potrebné informácie nájdete nižšie v sekcii "podmienky pre úspešné ukončenie vzdelávania".
Prihlásenie je záväzné a zahŕňa konkrétne podmienky, s ktorými súhlasíte odoslaním prihlášky. Odporúčame vám sa pred prihlásením dôkladne oboznámiť so Všeobecnými obchodnými podmienkami.
PODMIENKY PRE ÚSPEŠNÉ UKONČENIE VZDELÁVANIA:
96 hodín
nutné absolvovať aspoň 85 % z celkového času vzdelávania
Moduly - podrobný obsah
MODUL 1
Medicínsky koncept muzikoterapie a MT v psychiatrii
lektorka: Veronika Petrušová
Muzikoterapia predstavuje významný doplnok v medicínskom prístupe k liečbe duševných porúch. Jej výhody spočívajú v neinvazívnom, prístupnom a psychohygienickom charaktere, čo umožňuje široké uplatnenie a pozitívne ovplyvnenie kvality života pacientov s duševným ochorením.
Hudba v medicínskom kontexte slúži ako doplnková terapia, ktorá môže zlepšiť výsledky liečby u pacientov s rôznymi psychickými a fyzickými poruchami.
Muzikoterapia v psychiatrii má svoje špecifiká v liečbe duševných porúch – depresie, úzkostné poruchy, schizofrénia, psychotické stavy, organické poruchy, látkové závislosti.
Pozrieme sa ako nám môže hudba pomôcť v diagnostickom, terapeutickom kontexte, v celostnej liečbe pacienta zamerať sa na jeho zdroje a rozvoj kreativity.
MODUL 2
Pedagogický koncept muzikoterapie, muzikofiletika
lektor: Peter Kusý
Tento modul bude zameraný na priblíženie rozdielov a podobností medzi muzikoterapiou a muzikofiletikou. V základnom teoretickom rámci si zadefinujeme obidve disciplíny, po krátkom historickom exkurze sa pozrieme aj na súčasný stav v oblasti muzikoterapie a muzikofiletiky v našich kultúrnych podmienkach. Povieme si o možnostiach využívania hudby s terapeutickým, ale aj profylaktickým a podporným zámerom, a to v školskom prostredí v rámci výchovy a vzdelávania. Zážitkovým spôsobom si vyskúšame rôzne techniky a aktivity z oblasti kreatívnej, ako aj receptívnej muzikoterapie a muzikofiletiky. Priblížime si štruktúru muzikofiletického stretnutia a niekoľko zásad pri tvorbe muzikofiletických programov pri práci s rôznymi vekovými kategóriami. Spojenie základného teoretického "backgroundu" s interaktívnym a zážitkovým spôsobom využitia muzikotrerapie a muzikofiletiky pomôže účastníkom získať základnú orientáciu v pedagogickom koncepte muzikoterapie a muzikofiletiky.
MODUL 3
Muzikoterapia v starostlivosti o novorodencov
lektorka: Zuzana Rajčániová
Zvuk nás ovplyvňuje a formuje od úplného začiatku nášho vývinu. Bábätko sa už počas vnútromaternicového vývoja doslova kúpe vo zvukoch. Práve zvuky z tela maminky mu spolu s prostredím v maternici vytvárajú bezpečné miesto, kde môže rásť a rozvíjať sa. Mamičky môžu už počas tehotenstva prostredníctvom hudby a spevu cielene pôsobiť na svoje bábätko a vhodne ho stimulovať. Hudba pritom prináša množstvo benefitov aj samotnej mamičke. Po narodení sú práve zvuky, tóny, dotyky a vibrácie, hlavne vibrácie hlasu, hlavným nástrojom upokojenia, a zároveň optimálnej stimulácie bábätka. Hudba vyvoláva emócie, emócie sú spojené s prežívaním, ktoré formuje skúsenosť. Tá zohráva kľúčovú úlohu pri budovaní nových nervových prepojení – aj vďaka zvukom a hudbe sa tak mozog rozvíja. O všetkých spomínaných témach si povieme viac a pokúsime sa cez sebaskúsenostné zážitkové aktivity porozumieť potenciálu zvuku na formovaní všetkých zložiek fungovania človeka od najrannejšieho obdobia.
MODUL 4
Hudba a mozog
lektorka: Zuzana Rajčániová
Zvuk, mozog, emócie, komunikácia a pohyb sú nerozlučne prepojené od úplného začiatku nášho života. Hudba prinavracia rovnováhu na všetkých úrovniach fyziologického fungovania – fyzickej, psychickej aj emocionálnej - a má schopnosť zasiahnuť všetky úrovne ľudskej psychiky. Ovplyvňuje
pulz, dýchanie a vedomie človeka, prostredníctvom limbického systému ovplyvňuje emócie, pocity a nálady, zlepšuje priestorovú inteligenciu a logické myslenie, upokojuje, pomáha rozvíjať slovnú zásobu a komunikačné schopnosti. A to je len zlomok z jej pozitívnych účinkov. Pôsobí na kôrovej aj podkôrovej úrovni, ovplyvňuje činnosť pravej aj ľavej hemisféry a pomáha ich funkcie zmysluplne integrovať. Vhodná hudba človeka podnecuje k aktívnej účasti na jej tvorbe, prežívaní a stvárňovaní, aktivizujúc kľúčové zložky ľudskej psychiky, motoriky a kognitívnych funkcií. Radosť a príjemné pocity, ktoré cestu s hudbou sprevádzajú, vytvárajú optimálne podmienky pre učenie, rehabilitáciu a proces zotavovania. Hudba má na náš mozog obrovský vplyv a je dobré vedieť o tom viac...
MODUL 5
Význam ľudovej hudby v muzikoterapii
lektorka: Margita Matúšková
Priblížime si ľudovú hudbu v rôznych etapách ľudského bytia, jednotlivé prvky ľudovej hudby (melodiku, rytmiku, tempo, dynamiku, farbu, modalitu...), rôzne prejavy a formy ľudovej hudby. Širokú škálu možností využitia folklóru v muzikoterapii aj muzikofiletike si vyskúšame aj na vlastnej koži. Ak máte nástroj, na ktorom hráte, alebo by ste chceli hrať, neváhajte si ho priniesť so sebou.
MODUL 6
Psychoterapeutický koncept muzikoterapie
lektorka: Linda Horváthová
MODUL 7
Body music a výroba ľahko ovládateľných nástrojov
lektorka: Linda Horváthová
Na tomto stretnutí sa budeme venovať potenciálu využitia prvkov muzikoterapie v psychoterapeutickom kontexte.
Predstavíme si jednotlivé psychoterapeutické smery a princípy muzikoterapeutickej práce v ich rámci.
Teóriu prepojíme so zážitkom na sebe, aby tento mohol byť príležitosťou pre možný osobnostný rast budúcich muzikoterapeutov.
Toto stretnutie bude úvodom do práce s nástrojom, ktorý máme stále so sebou - s vlastným telom.
Bude zamerané zážitkovo, s cieľom poskytnúť účastníkom priestor pre rozvoj vlastných zručností pri hre na tento nástroj
v bezpečnom prostredí skupiny. Zároveň časť stretnutia venujeme praktickej výrobe ľahko ovládateľných a vyrobiteľných hudobných nástrojov, aby tak každý účastník odišiel so svojou "sadou" a inšpiráciami pre prax.
MODUL 8
Rehabilitačný koncept muzikoterapie, MT vo fyzioterapii
lektor: Tono Gúth
Práca s rytmom je dôležitý nástroj v rehabilitácii, muzikoterapii aj fyzioterapii. Hudba podporuje pohyb. Vnímanie rytmov je dôležité v každodennom živote.
Rytmus je dôležitou súčasťou akéhokoľvek deja, procesu, terapie na svete. Rytmiku vnímam ako schopnosť identifikovať rytmy, zhodnotiť ich význam a dôležitosť a tvoriť čo najlepšie rytmy našich každodenných situácií, vedome.
Dalo by sa tiež povedať, že rytmus uľahčuje, ale aj znepríjemňuje niektoré životné deje. Napríklad pri behaní, plávaní, pri akomkoľvek športe i v rehabilitácii nám rytmický pohyb pomôže vo vytrvalosti a dosiahnutí cieľa. A naopak, sú určite návyky (zlo-zvyky), ktoré keď rytmicky opakujeme, nás môžu doslova zabiť.
Ako sa naučiť rytmicky hýbať? Ukážeme si jednoduché techniky, hry a cvičenie, ktoré pomáhajú rozvinúť rytmické cítenie, tak dôležité pre život.
Taktiež budeme hľadať cestu, ako spolu tvoriť, komunikovať, spolupracovať, hýbať sa pri rytmickom speve, hlase, tleskoch, tanci, na perkusiách a bubnoch. Zopár zážitkov z praxe a kazuistiky budú tiež prítomné na tomto stretnutí.
MODUL 9
Cesta zvukom v muzikoterapii
lektor: Marián Gliganič
Tento modul je navrhnutý tak, aby poskytol úvod do sprevádzania cesty zvukom.
Povieme si. ako vytvoriť harmonickú cestu zvukom, dozviete sa o rôznych aspektoch jednotlivých nástrojov, zažijete si na sebe cestu zvukom a dozviete sa o rôznych možnostiach jej využitia.
Zámerom tohto modulu je prinášať poznanie z niekoľkoročných skúseností a štúdia rôznych smerov a vedeckých poznatkov, aby ste mohli sprevádzať skupinu kvalitnou zvukovou cestou a vedeli vytvoriť bezpečný priestor. Naučíte sa o jednotlivých nástrojoch, ako vyskladať harmonickú cestu zvukom, ako otvoriť a zatvoriť kruh, ako sa vedieť naladiť a byť citlivý k druhým, ako vytvoriť priestor pre integráciu. Budeme pracovať s hudobnými nástrojmi, s telom a hlasom. Pre kurz nie je nutná znalosť hry na hudobný nástroj.
SUMA ZA VZDELÁVANIE
Cena celkom: 790 eur (najvýhodnejšie)
Splátky:
na 2 splátky - 300 eur
na 3 splátky - 270 eur
TERMÍNY STRETNUTÍ
1. MODUL
18. októbra 2025 / 9:00 - 18:00
4. MODUL
19. decembra 2025 / 9:00 - 18:00
7. MODUL
20. februára 2026 / 9:00 - 18:00
2. MODUL
19. októbra 2025 / 9:00 - 18:00
5. MODUL
20. decembra 2025 / 9:00 - 18:00
8. MODUL
21. februára 2026 / 9:00 - 18:00
3. MODUL
7. novembra 2025 / 9:00 - 18:00
6. MODUL
21. decembra 2025 / 8:30 - 17:30
9. MODUL
22. februára 2026 / 8:30 - 17:30


