
Tanečno-pohybová terapia
2-ročné vzdelávanie
Akreditované Ministerstvom školstva SR
garantované Mgr. P. Janoškom, PhD. uni. doc.
Pohyb je naším prvým jazykom. Ešte skôr, než sa naučíme hovoriť, vyjadrujeme svoje pocity pohybom, gestami a rytmom. Tanečno-pohybová terapia využíva tento prirodzený spôsob sebavyjadrenia na podporu psychického aj fyzického zdravia. Prepája vedomú prácu s telom, emóciami a mysľou, čím pomáha uvoľniť napätie, spracovať traumy či lepšie porozumieť sebe aj druhým. V programe sa naučíte vnímať a využívať pohyb ako nástroj sebapoznania, emocionálneho vyjadrenia a terapeutickej práce s jednotlivcami aj skupinami. Staňte sa súčasťou tohto inovatívneho vzdelávania a otvorte dvere k novým možnostiam vo svojej profesii. Vzdelávací program je vhodný pre odborníkov v pomáhajúcich profesiách a tých, ktorí pracujú s klientmi.
Kapacita je obmedzená na 18 ľudí.

Informácie o vzdelávaní
Všetko, čo potrebujete vedieť.
01
Podmienky vstupu do vzdelávania
Účasť na vzdelávacom programe je podmienená splnením nasledujúcich povinností, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou prijímacieho procesu a sú povinné pre každého uchádzača:
-
absolvovanie vstupného pohovoru v trvaní 30 minút, zameraného na posúdenie motivácie a osobnostných predpokladov uchádzača, ktorý prebieha online formou s garantom programov a lektormi daného modulu,
-
riadne vyplnenie prihlášky, zaplatenie stanovených poplatkov a podpis zmluvy, resp. prijatie Obchodných podmienok,
-
čestné vyhlásenie, že uchádzač sa nelieči na závažné psychiatrické ochorenie - toto vyhlásenie je súčasťou ustanovení Obchodných podmienok, ktoré uchádzač prijíma pri registrácii na kurz.
02
Požadované vzdelanie a skúsenosti
Uchádzač musí spĺňať nasledujúce podmienky pre zaradenie do vzdelávacieho programu:
-
minimálne vysokoškolské vzdelanie I. stupňa (Bc.),
-
preukázanie vzťahu k zvoleným modulom, napríklad výsledky činnosti, prax, dobrovoľnícke aktivity, absolvované vzdelávanie (v umeleckých terapiách)
03
Podmienky ukončenia modulu
Aby študent úspešne ukončil modul, je potrebné splniť nasledujúce požiadavky:
-
dochádzka minimálne 80 % z celkového počtu hodín vzdelávania,
-
2 hodiny mentoring s lektorkou modulu - prípadová konzultácia (1 sedenie - 50 minút),
-
2 hodiny sebaskúsenosti - osobná skúsenosť s vybranou umeleckou terapiou,
-
spracovanie záverečnej práce na vybranú tému,
-
písomný/ústny záverečný test s minimálnou úspešnosťou 90 %,
-
video nahrávka a prezentácia s garantom a lektorom, zahŕňajúca prácu s jedným vybraným klientom.
PODMIENKY PRE ÚSPEŠNÉ UKONČENIE VZDELÁVANIA:
260 hodín
nutné absolvovať aspoň 80 % z celkového času vzdelávania
2 hodiny
mentoring
1 sedenie / 50 minút / 40 eur - platba nie je zahrnutá v cene kurzu!
záverečné skúšky
úspešné ukončenie záverečných skúšok; platba za skúšky nie je zahrnutá v cene kurzu! (predpokladaná suma je 200 eur)
2 hodiny
sebaskúsenosť
zažiť si tanečno-pohybovú terapiu na sebe u terapeuta/tky, možné absolvovať aj u lektorky; platba nie je zahrnutá v cene kurzu! (predpokladaná cena je
50 eur / stretnutie)
záverečná práca
spracovanie záverečnej práce
účasť na konferencii
- odporúčané
konferencia organizovaná AM, alebo ČAA
SUMA ZA VZDELÁVANIE
Cena za prvý rok: 1545 eur
(spolu 3090 eur za celé štúdium)
Splátky:
na 2 splátky - 1600 eur
na 7 splátok - 500 eur
na 18 splátok - 200 eur
TERMÍNY STRETNUTÍ
1. MODUL
4 októbra / od 9:00 - 18:00
5 októbra / od 9:00 - 17:00
4. MODUL
14. marca / od 9:00 - 18:00
15. marca / od 9:00 - 17:00
7. MODUL
17. októbra / od 9:00 - 18:00
18. októbra / od 9:00 - 17::00
10. MODUL
1. mája 2027 / od 9:00 - 18:00
2. mája 2027 / od 9:00 - 17:00
13. MODUL
jún 2027 / od 9:00 - 18:00
jún 2027 / od 9:00 - 17:00
2. MODUL
15. novembra / od 9:00 - 18:00
16. novembra / od 9:00 - 17:00
5. MODUL
9. mája / od 9:00 - 18:00
10 mája / od 9:00 - 17:00
8. MODUL
28. novembra / od 9:00 - 18:00
29. novembra / od 9:00 - 17:00
11. MODUL
máj 2027 / od 9:00 - 19:00
máj 2027 / od 9:00 - 17:00
3. MODUL
24. januára / od 9:00 - 18:00
25. januára / od 9:00 - 17:00
6. MODUL
5. septembra / od 9:00 - 18:00
6. septembra / od 9:00 - 17:00
9. MODUL
6. februára 2027 / od 9:00 - 18:00
7. februára 2027 / od 9:00 - 17:00
12. MODUL
26. júna 2027 / od 9:00 - 18:00
27. júna 2027 / od 9:00 - 17:00
Moduly - podrobný obsah
MODUL 1
Úvod do tanečno-pohybovej terapie
Teória:
Definícia tanečno-pohybovej terapie > Vedecké poznatky a výskum > Princípy, proces a štruktúra terapeutického sedenia > Rola terapeuta v skupinovom procese tanečno-pohybovej terapie > Anatómia tela a emócií > Prežívanie v tele vs. prežívanie tela (body image) > Relaxácia - uvoľnenie napätia, svalový tonus
Prax:
Zoznámenie sa s pomôckami (šatky, loptičky, elastické látky,..) > Zdieľanie v slove aj pohybe (zrkadlenie, vedenie, nasledovanie), embodiment, relaxácia, explorácia, aktivácia a
uvoľnenie > Nácvik čítania telesných signálov > Nácvik zručností využitia nástrojov TPT na prácu so skupinou
MODUL 2
Telo ako nástroj
Teória:
Embodiment (stelesnenie) - definícia, použitie, teória a prax > Anatómia tela a emócií > Prežívanie v tele vs. prežívanie tela (body image) > Relaxácia - uvoľnenie napätia, svalový tonus > Zdroje - v tele, mimo tela
Prax:
Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe (zrkadlenie, vedenie, nasledovanie), embodiment,
relaxácia, explorácia, aktivácia a uvoľnenie
MODUL 3
Príbehy tela, symboly a storytelling
Teória:
Telesná a bunková pamäť > Pohyb ako symbol a príbeh > Mýtický príbeh v pohybe a v tele - Innana > Aktívna imaginácia C. G. Junga - v slove, v kresbe, v pohybe > Autentický pohyb - teória, prax, princípy a využitie > Video ukážka > Umelecké spracovanie - autentický pohyb ako nástroj kreativity
Prax:
Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe, embodiment, imaginácia (v mysli aj v tele), explorácia, práca v skupine aj samostatne, nácvik kinestetickej empatie > Spracovanie umeleckého výstupu z autentického pohybu
MODUL 4
Práca s individuálnym klientom
Teória:
Princípy, ciele, priebeh stretnutia - kontrakt s klientom, štádia terapeutického stretnutia > Potreby klienta - vyjasnenie, pomenovanie > Prenos/protiprenos - definícia, spôsob, akým sa prenos/protiprenos zobrazuje v tanečno-pohybovej terapii, kinestetická empatia > Vzťahová väzba - definícia typov vzťahovej väzby v kontexte tanečno-pohybovej terapie > Dotyk v individuálnej práci s klientom
Prax:
Kontaktná improvizácia ako sebaskúsenosť > Nácvik individuálnej práce v pároch
MODUL 5
Práca so skupinou
Teória:
Príprava na skupinu - ciele, supervízia, organizácia, kontrakt, vstupný pohovor > Princípy práce so skupinou > Použitie nástrojov tanečno-pohybovej terapie v neterapeutickej skupine > Proces práce so skupinou - príklady z praxe > Bezpečné priestor - čo to je, atribúty bezpečného priestoru, ako ho vytvoriť, ako ho držať > Rola terapeuta v skupinovom procese TPT
Prax:
Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe, embodiment, práca v skupine, nácvik zručností využitia nástrojov TPT na prácu so skupinou > Vypracovanie zadania: aplikovať nástroje vo svojej praxi a napísať krátku reflexiu o procese implementácie, samotnom procese v skupine a skúsenosti účastníka v nej
MODUL 6
Tanečná terapia s detským klientom
Teória:
Pohyb ako kognitívny, senzorický a komunikačný prostriedok vývinu dieťaťa > Špecifiká tanečnej terapie pri práci s dieťaťom, proces, štruktúra, techniky, prístupy a využitie pomôcok > Vzťahová väzba - teória, video, využitie pohybu pri práci so vzťahovou väzbou skupiny: matky a deti > Využitie tanečnej terapie pri práci so špecifické cieľovými skupinami > Tanečná terapia pri práci s bábätkami, deťmi v predškolskom veku, mladšom školskom veku a pri práci teenagermi > Tanečná terapia s deťmi so zdravotným znevýhodnením > Tanečná terapia s deťmi s emocionálnymi a psychickými ťažkosťami
Prax:
Skúsenosť v skupine > Skúsenosť vo dvojici > Skúsenosť v skupine Bartenieff Fundamentals/ Labanova analýza pohybu > Verbalizácia procesu, diskusia > Skúsenosť vedenia skupiny
MODUL 7
Tanečná terapia so seniormi a ľuďmi
s poruchami príjmu potravy
Teória:
Využitie tanečnej terapie pri práci so seniormi a ľuďmi s demenciou > Využitie tanečnej pri práci s klientmi s poruchami príjmu potravy
Prax:
Skúsenosť v skupine > Skúsenosť vo dvojici > Skúsenosť vedenia skupiny > Verbalizácia procesu, diskusia
MODUL 8
Záverečné kolokvium
Teória:
Cesta hrdinu cez pohyb a telo - definícia, fázy cesty hrdinu, pohybové stvárnenie svojej cesty > Práca s maskami, hudbou > Integračné procesy - ich funkcia, spôsoby, možnosti prevedenia > Proces ukončovania - vyrovnávanie sa so stratou, proces separácie
Prax:
Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe, embodiment, práca s maskami (tvorba, prezentácia), práca s ďalšími modalitami - arte, muziko, drama, práca v skupine, vo dvojici aj individuálne
MODUL 9
Ukončenie výcviku
Reflexia procesu vzdelávania, jednotlivých techník a vlastného zážitkového učenia prostredníctvom pohybu aj slova > Prezentácia priebežného uplatňovania poznatkov vo svojej vlastnej praxi > Otázky a odpovede účastníkov súvisiacich s ďalším prípadným vzdelávaním, praxou, integráciou poznatkov, konkrétne prípady z praxe a ako k ním pristúpiť z hľadiska tanečnej terapie > Spoločný záverečný rituál
MODUL 10
Základy arteterapie
Teória:
Teoretické východiská arteterapie, orientácia v terminológii > Priebeh arteterapeutického procesu, štruktúry sedenia, radenie procedúr > Diagnostické metódy pri práci s artefaktom > Techniky arteterapie
Prax:
Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia
MODUL 11
Základy muzikoterapie
Teória:
Teoretické východiská muzikoterapie > Hudba ako „liek“ na telesnej, psychickej a emocionálnej úrovni > Použitie metód a techník vzhľadom na cieľovú skupinu > Diagnostické metódy a techniky, hudobná história klienta
Prax:
Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia
MODUL 12
Základy dramatoterapie a biblioterapie
Teória:
Teoretické východiská biblioterapie > Podmienky a zásady práce biblioterapeuta a biblioterapeutického stretnutia > Teoretické východiská dramatoterapie > Využitie divadla k nedivadelnému účelu - psychoterapeutické poňatie dramatoterapie > Dramatoterapeutický proces a jeho štruktúra
Prax:
Práca s denníkom, kreatívne spracovaná úvaha > Práca s príbehom - príbeh ako cesta k ľudskej duši > Sebaskúsenosť v rámci dramatoterapeutických techník a cvičení > Sebaskúsenosť štruktúry skupinového dramatoterapeutického stretnutia
MODUL 13
Východiská terapeuticko-výchovnej intervencie
Teória:
Človek ako prijímateľ pomoci (holistický prístup) - hierarchicko-organický model vzťahov > Zásady terapeuticko-výchovnej intervencie > Proces zmeny - fázy, špecifiká, úskalia > Systémové a systemické aspekty vývinovo-orientovanej intervencie > Sprevádzanie rodiny - pravidlá, špecifiká, princípy > Osobnosť terapeuta - faktory účinnosti terapie > Moc v pomáhajúcich profesiách a etika v pomáhaní
Prax:
Špecifiká kontaktu a rozhovoru v terapii - nácvik zručností > Validizácie v komunikácii s jednotlivcom/párom - nácvik zručností > Orientácia v intrapsychickom systéme jednotlivca - nácvik zručností
Lektorka
-
Spoluzakladateľka Movement LAB a OZ 4Arts Therapy
-
Tanečno-pohybová terapeutka
-
Koučka
-
Lektorka kontaktnej improvizácie
-
Embodiment facillitator and Movement Coach

Lektorka
-
Psychologička
-
Absolventka 4-ročného výcviku tanečno-pohybovej terapie pod Asociáciou tanečno-pohybovej terapie ČR TANTER®
