top of page
tanecno-pohybova terapia.avif

Tanečno-pohybová terapia
2-ročné vzdelávanie

 Akreditované Ministerstvom školstva SR
garantované Mgr. P. Janoškom, PhD. uni. doc.

Pohyb je naším prvým jazykom. Ešte skôr, než sa naučíme hovoriť, vyjadrujeme svoje pocity pohybom, gestami a rytmom. Tanečno-pohybová terapia využíva tento prirodzený spôsob sebavyjadrenia na podporu psychického aj fyzického zdravia. Prepája vedomú prácu s telom, emóciami a mysľou, čím pomáha uvoľniť napätie, spracovať traumy či lepšie porozumieť sebe aj druhým. V programe sa naučíte vnímať a využívať pohyb ako nástroj sebapoznania, emocionálneho vyjadrenia a terapeutickej práce s jednotlivcami aj skupinami. Staňte sa súčasťou tohto inovatívneho vzdelávania a otvorte dvere k novým možnostiam vo svojej profesii. Vzdelávací program je vhodný pre odborníkov v pomáhajúcich profesiách a tých, ktorí pracujú s klientmi.

Kapacita je obmedzená na 18 ľudí. 

White Structure

Informácie o vzdelávaní

Všetko, čo potrebujete vedieť.

01

Podmienky vstupu do vzdelávania

Účasť na vzdelávacom programe je podmienená splnením nasledujúcich povinností, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou prijímacieho procesu a sú povinné pre každého uchádzača: 

  • absolvovanie vstupného pohovoru v trvaní 30 minút, zameraného na posúdenie motivácie a osobnostných predpokladov uchádzača, ktorý prebieha online formou s garantom programov a lektormi daného modulu,

  • riadne vyplnenie prihlášky, zaplatenie stanovených poplatkov a podpis zmluvy, resp. prijatie Obchodných podmienok,

  • čestné vyhlásenie, že uchádzač sa nelieči na závažné psychiatrické ochorenie - toto vyhlásenie je súčasťou ustanovení Obchodných podmienok, ktoré uchádzač prijíma pri registrácii na kurz.

02

Požadované vzdelanie a skúsenosti

Uchádzač musí spĺňať nasledujúce podmienky pre zaradenie do vzdelávacieho programu:

  • minimálne vysokoškolské vzdelanie I. stupňa (Bc.),

  • preukázanie vzťahu k zvoleným modulom, napríklad výsledky činnosti, prax, dobrovoľnícke aktivity, absolvované vzdelávanie (v umeleckých terapiách)

03

Podmienky ukončenia modulu

Aby študent úspešne ukončil modul, je potrebné splniť nasledujúce požiadavky:

 

  • dochádzka minimálne 80 % z celkového počtu hodín vzdelávania,

  • 2 hodiny mentoring s lektorkou modulu - prípadová konzultácia (1 sedenie - 50 minút),

  • 2 hodiny sebaskúsenosti - osobná skúsenosť s vybranou umeleckou terapiou, 

  • spracovanie záverečnej práce na vybranú tému,

  • písomný/ústny záverečný test s minimálnou úspešnosťou 90 %,

  • video nahrávka a prezentácia s garantom a lektorom, zahŕňajúca prácu s jedným vybraným klientom. 


PODMIENKY PRE ÚSPEŠNÉ UKONČENIE VZDELÁVANIA:​

260 hodín

nutné absolvovať aspoň 80 % z celkového času vzdelávania

2 hodiny

mentoring

1 sedenie / 50 minút / 40 eur - platba nie je zahrnutá v cene kurzu!

záverečné skúšky

úspešné ukončenie záverečných skúšok; platba za skúšky nie je zahrnutá v cene kurzu! (predpokladaná suma je 200 eur)

2 hodiny

sebaskúsenosť

zažiť si tanečno-pohybovú terapiu na sebe u terapeuta/tky, možné absolvovať aj u lektorky; platba nie je zahrnutá v cene kurzu! (predpokladaná cena je

50 eur / stretnutie)

záverečná práca

spracovanie záverečnej práce 

účasť na konferencii

- odporúčané

konferencia organizovaná AM, alebo ČAA

AKREDITOVANÉ VZDELÁVANIE

Potvrdenie o akreditácii vzdelávacích programov

SUMA ZA VZDELÁVANIE

Cena za prvý rok: 1545 eur
 (spolu 3090 eur za celé štúdium)

Splátky:
na 2 splátky - 1600 eur
na 7 splátok - 500 eur
na 18 splátok - 200 eur

TERMÍNY STRETNUTÍ

1. MODUL

​4 októbra / od 9:00 - 18:00​

5 októbra / od 9:00 - 17:00

4. MODUL

14. marca / od 9:00 - 18:00​

15. marca / od 9:00 - 17:00

7. MODUL

17. októbra / od 9:00 - 18:00​

18. októbra / od 9:00 - 17::00

10. MODUL

1. mája 2027 / od 9:00 - 18:00​

2. mája 2027 / od 9:00 - 17:00

13. MODUL

jún 2027 / od 9:00 - 18:00​

jún 2027 / od 9:00 - 17:00

2. MODUL

15. novembra / od 9:00 - 18:00​

16. novembra / od 9:00 - 17:00

5. MODUL

9. mája / od 9:00 - 18:00​

10 mája / od 9:00 - 17:00

8. MODUL

28. novembra / od 9:00 - 18:00​

29. novembra / od 9:00 - 17:00

11. MODUL

máj 2027 / od 9:00 - 19:00​

máj 2027 / od 9:00 - 17:00

3. MODUL

24. januára / od 9:00 - 18:00​

25. januára / od 9:00 - 17:00

6. MODUL 

5. septembra / od 9:00 - 18:00​

6. septembra / od 9:00 - 17:00

9. MODUL

6. februára 2027 / od 9:00 - 18:00​

7. februára 2027 / od 9:00 - 17:00

12. MODUL

26. júna 2027 / od 9:00 - 18:00​

27. júna 2027 / od 9:00 - 17:00

Moduly - podrobný obsah

MODUL 1 

Úvod do tanečno-pohybovej terapie

Teória:

Definícia tanečno-pohybovej terapie > Vedecké poznatky a výskum > Princípy, proces a štruktúra terapeutického sedenia > Rola terapeuta v skupinovom procese tanečno-pohybovej terapie > Anatómia tela a emócií > Prežívanie v tele vs. prežívanie tela (body image) > Relaxácia - uvoľnenie napätia, svalový tonus

Prax:

Zoznámenie sa s pomôckami (šatky, loptičky, elastické látky,..) > Zdieľanie v slove aj pohybe (zrkadlenie, vedenie, nasledovanie), embodiment, relaxácia, explorácia, aktivácia a
uvoľnenie > Nácvik čítania telesných signálov > Nácvik zručností využitia nástrojov TPT na prácu so skupinou

MODUL 2 

Telo ako nástroj

Teória:

Embodiment (stelesnenie) - definícia, použitie, teória a prax > Anatómia tela a emócií > Prežívanie v tele vs. prežívanie tela (body image) > Relaxácia - uvoľnenie napätia, svalový tonus > Zdroje - v tele, mimo tela

Prax:

Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe (zrkadlenie, vedenie, nasledovanie), embodiment,
relaxácia, explorácia, aktivácia a uvoľnenie

MODUL 3

Príbehy tela, symboly a storytelling

Teória:

Telesná a bunková pamäť > Pohyb ako symbol a príbeh > Mýtický príbeh v pohybe a v tele - Innana > Aktívna imaginácia C. G. Junga - v slove, v kresbe, v pohybe > Autentický pohyb - teória, prax, princípy a využitie > Video ukážka > Umelecké spracovanie - autentický pohyb ako nástroj kreativity

Prax:

Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe, embodiment, imaginácia (v mysli aj v tele), explorácia, práca v skupine aj samostatne, nácvik kinestetickej empatie > Spracovanie umeleckého výstupu z autentického pohybu

MODUL 4

Práca s individuálnym klientom

Teória:

Princípy, ciele, priebeh stretnutia - kontrakt s klientom, štádia terapeutického stretnutia > Potreby klienta - vyjasnenie, pomenovanie > Prenos/protiprenos - definícia, spôsob, akým sa prenos/protiprenos zobrazuje v tanečno-pohybovej terapii, kinestetická empatia > Vzťahová väzba - definícia typov vzťahovej väzby v kontexte tanečno-pohybovej terapie > Dotyk v individuálnej práci s klientom

Prax:

Kontaktná improvizácia ako sebaskúsenosť > Nácvik individuálnej práce v pároch

MODUL 5 

Práca so skupinou

Teória:

Príprava na skupinu - ciele, supervízia, organizácia, kontrakt, vstupný pohovor > Princípy práce so skupinou > Použitie nástrojov tanečno-pohybovej terapie v neterapeutickej skupine > Proces práce so skupinou - príklady z praxe > Bezpečné priestor - čo to je, atribúty bezpečného priestoru, ako ho vytvoriť, ako ho držať > Rola terapeuta v skupinovom procese TPT 

Prax:

Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe, embodiment, práca v skupine, nácvik zručností využitia nástrojov TPT na prácu so skupinou > Vypracovanie zadania: aplikovať nástroje vo svojej praxi a napísať krátku reflexiu o procese implementácie, samotnom procese v skupine a skúsenosti účastníka v nej

MODUL 6

Tanečná terapia s detským klientom

Teória:

Pohyb ako kognitívny, senzorický a komunikačný prostriedok vývinu dieťaťa > Špecifiká tanečnej terapie pri práci s dieťaťom, proces, štruktúra, techniky, prístupy a využitie pomôcok > Vzťahová väzba - teória, video, využitie pohybu pri práci so vzťahovou väzbou skupiny: matky a deti > Využitie tanečnej terapie pri práci so špecifické cieľovými skupinami > Tanečná terapia pri práci s bábätkami, deťmi v predškolskom veku, mladšom školskom veku a pri práci teenagermi > Tanečná terapia s deťmi so zdravotným znevýhodnením > Tanečná terapia s deťmi s emocionálnymi a psychickými ťažkosťami 

Prax:

Skúsenosť v skupine > Skúsenosť vo dvojici > Skúsenosť v skupine Bartenieff Fundamentals/ Labanova analýza pohybu > Verbalizácia procesu, diskusia > Skúsenosť vedenia skupiny

MODUL 7

Tanečná terapia so seniormi a ľuďmi
s poruchami príjmu potravy

Teória:

Využitie tanečnej terapie pri práci so seniormi a ľuďmi s demenciou > Využitie tanečnej pri práci s klientmi s poruchami príjmu potravy

Prax:

Skúsenosť v skupine > Skúsenosť vo dvojici > Skúsenosť vedenia skupiny > Verbalizácia procesu, diskusia

MODUL 8

Záverečné kolokvium

Teória:

Cesta hrdinu cez pohyb a telo - definícia, fázy cesty hrdinu, pohybové stvárnenie svojej cesty > Práca s maskami, hudbou > Integračné procesy - ich funkcia, spôsoby, možnosti prevedenia > Proces ukončovania - vyrovnávanie sa so stratou, proces separácie

Prax:

Sebaskúsenosť > Úvodný kruh, zdieľanie v slove aj pohybe, embodiment, práca s maskami (tvorba, prezentácia), práca s ďalšími modalitami - arte, muziko, drama, práca v skupine, vo dvojici aj individuálne

MODUL 9

Ukončenie výcviku

Reflexia procesu vzdelávania, jednotlivých techník a vlastného zážitkového učenia prostredníctvom pohybu aj slova > Prezentácia priebežného uplatňovania poznatkov vo svojej vlastnej praxi > Otázky a odpovede účastníkov súvisiacich s ďalším prípadným vzdelávaním, praxou, integráciou poznatkov, konkrétne prípady z praxe a ako k ním pristúpiť z hľadiska tanečnej terapie > Spoločný záverečný rituál

MODUL 10

Základy arteterapie

Teória:

Teoretické východiská arteterapie, orientácia v terminológii > Priebeh arteterapeutického procesu, štruktúry sedenia, radenie procedúr > Diagnostické metódy pri práci s artefaktom > Techniky arteterapie

Prax:

Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia

MODUL 11

Základy muzikoterapie

Teória:

Teoretické východiská muzikoterapie > Hudba ako „liek“ na telesnej, psychickej a emocionálnej úrovni > Použitie metód a techník vzhľadom na cieľovú skupinu > Diagnostické metódy a techniky, hudobná história klienta

Prax:

Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia

MODUL 12

Základy dramatoterapie a biblioterapie

Teória:

Teoretické východiská biblioterapie > Podmienky a zásady práce biblioterapeuta a biblioterapeutického stretnutia > Teoretické východiská dramatoterapie > Využitie divadla k nedivadelnému účelu - psychoterapeutické poňatie dramatoterapie > Dramatoterapeutický proces a jeho štruktúra

Prax:

Práca s denníkom, kreatívne spracovaná úvaha > Práca s príbehom - príbeh ako cesta k ľudskej duši > Sebaskúsenosť v rámci dramatoterapeutických techník a cvičení > Sebaskúsenosť štruktúry skupinového dramatoterapeutického stretnutia

MODUL 13

Východiská terapeuticko-výchovnej intervencie

Teória:
Človek ako prijímateľ pomoci (holistický prístup) - hierarchicko-organický model vzťahov > Zásady terapeuticko-výchovnej intervencie > Proces zmeny - fázy, špecifiká, úskalia > Systémové a systemické aspekty vývinovo-orientovanej intervencie > Sprevádzanie rodiny - pravidlá, špecifiká, princípy > Osobnosť terapeuta - faktory účinnosti terapie > Moc v pomáhajúcich profesiách a etika v pomáhaní

Prax:

Špecifiká kontaktu a rozhovoru v terapii - nácvik zručností > Validizácie v komunikácii s jednotlivcom/párom - nácvik zručností > Orientácia v intrapsychickom systéme jednotlivca - nácvik zručností

Lektorka

  • Spoluzakladateľka Movement LAB a OZ 4Arts Therapy

  • Tanečno-pohybová terapeutka

  • Koučka

  • Lektorka kontaktnej improvizácie

  • Embodiment facillitator and Movement Coach

Lektorka

  • Psychologička

  • Absolventka 4-ročného výcviku tanečno-pohybovej terapie pod Asociáciou tanečno-pohybovej terapie ČR TANTER®

Lucia Suplatova tanec.png

Kontaktujte nás

Sídlo združenia

Fakturačná adresa

Kontakt

Karpatská 9

Bratislava

811 05

IČO: 50280112

AnimaMundi

Krížna 222

Moravany nad Váhom

922 21

IČO: 50280112

  • Facebook
  • Instagram

© 2025 AnimaMundi

bottom of page