
Podpora detí
s ADHD/ADD
pohľadom senzorických stratégií
uznané ako
INOVAČNÉ VZDELÁVANIE
začíname od októbra 2025
prihlasovanie spustené
Deti s ADHD/ADD často prežívajú svet intenzívnejšie a ich správanie môže byť ovplyvnené senzorickými potrebami, ktoré nie sú vždy naplnené. Tieto deti sa stretávajú s výzvami v oblasti pozornosti, učenia, regulácie emócií či zvládania každodenných situácií.
Aby sme im pomohli rozvíjať ich potenciál a cítiť sa pochopené, je dôležité porozumieť nielen ich prejavom, ale aj tomu, čo sa za nimi skrýva. Tento kurz prináša praktické stratégie a teoretické poznatky, ktoré pomôžu odborníkom aj rodičom podporiť deti v ich jedinečnej ceste.

Informácie o vzdelávaní
Všetko, čo potrebujete vedieť.
01
Pre koho je vzdelávanie určené?
Vzdelávanie je určené pre odborníkov a odborníčky, ktoré pri svojej práci sprevádzajú rodiny s deťmi s poruchami pozornosti, ale aj pre rodičov. Odborníci a odborníčky sa dozvedia o senzorických stratégiách, ktoré môžu aplikovať pri práci s deťmi v škole alebo počas poradenskej práce. Rodičia budú môcť porozumieť senzorickým pozadiam poruchy pozornosti a začať na ne reagovať pri výchove a učení sa doma.
03
Aké sú podmienky ukončenia?
Dôležitou podmienkou ukončenia a získania osvedčenia je absolvovanie aspoň 85 % vzdelávania a záverečná prezentácia.
02
Ako bude vzdelávanie prebiehať?
Kurz sa skladá celkovo z 80 hodín (1 študentská hodina má 45 min), ktoré sú rozdelené do 4 modulov, aby spolu pokryli problematiku učenia, správania a emocionality detí s ADHD/ADD.
Moduly sú voliteľné, takže si môžete vybrať, ktorý z nich absolvujete.
Prvý modul je však povinný, pre pochopenie základných teoretických východísk, na ktoré budeme nadväzovať v ďalších moduloch.
PODMIENKY PRE ÚSPEŠNÉ UKONČENIE VZDELÁVANIA:
80 hodín
nutné absolvovať aspoň 85 % z celkového času vzdelávania
záverečné skúšky
úspešné ukončenie záverečných skúšok; platba za skúšky nie je zahrnutá v cene kurzu! (cena 40 eur)
táto podmienka platí pre získanie osvedčenia o inovačnom vzdelávaní
Moduly - podrobný obsah
MODUL 1
Porucha pozornosti pohľadom senzorických potrieb
Na začiatku si predstavíme senzorickú integráciu ako schopnosť centrálnej nervovej sústavy integrovať tzv. telesné zmysly. Vysvetlíme si jednotlivé časti procesu senzorickej integrácie, ktoré nám pomôžu predstaviť si základné kategórie porúch senzorickej integrácie. Budeme sa pozerať, ako sa tieto poruchy prejavujú pri bežných činnostiach i pri učení sa. V praktických cvičeniach sa budeme snažiť hľadať za rôznorodými prejavmi správania nenaplnené senzorické potreby, hľadať spôsoby, ako ich naplniť.
(20-hodinový modul)
MODUL 2
Senzorické stratégie na podporu pozornosti a učenia sa
Zameriame sa na to, ako môže metóda senzorickej integrácie pomáhať deťom pri učení. Pozrieme sa hlbšie, ako tzv. telesné zmysly ovplyvňujú učenie, pozornosť a grafomotoriku. Predstavíme si, ako si pri učení pomôcť senzorickými stratégiami a pomôckami. Nevynecháme ani špecifiká motivácie a oceňovania detí s poruchami pozornosti.
(20-hodinový modul)
MODUL 3
Senzorické stratégie na podporu v každodenných situáciách
Porucha pozornosti sa neprejavuje len v škole a pri učení. Dieťa s ňou žije po celý deň, prichádza s ňou na krúžky i domov. V tomto module sa zameriame na senzorické stratégie, ktoré pomáhajú zvládať všeobecne známe ťažkosti, s ktorými sa deti s poruchou pozornosti potykajú. Pozrieme sa na témy, ako sú ťažkosti so spánkom, okusovanie vecí, podpora samostatnosti či ťažkosti s jedením. V praktických častiach si budeme vytvárať pomôcky, zamýšľať sa nad tvorbou senzorických kútikov, nad tým, ako vytvárať senzoricky rešpektujúce prostredie doma či v triede.
(20-hodinový modul)
MODUL 4
Emócie a porucha pozornosti
Predstavíme si základné zručnosti, ako oslovovať emócie detí. Budeme prihliadať na špecifiká detí s ADHD/ADD pri prežívaní emócií. Najväčší priestor dostane emócia hnevu, pretože aj z praxe vnímam, že je najviac zaťažujúca. Venovať sa budeme aj podpore sebavedomia a sebavnímania, pretože deti s ADHD/ADD čelia nadmernej kritike. Budeme sa opierať o senzorické stratégie a o telesné prežívanie emócií. V praktických častiach budeme na sebe skúšať aktivity, ktoré môžete s deťmi robiť doma či v práci.
(20-hodinový modul)
SUMA ZA VZDELÁVANIE
Cena celkom: 790 eur (najvýhodnejšie)
Splátky:
na 2 splátky - 410 eur
na 3 splátky - 280 eur
na 6 splátok - 150 eur
Cena za jeden modul - 220 eur
TERMÍNY STRETNUTÍ
1. MODUL
10. októbra / od 16:00 - 19:00
11. októbra / od 9:00 - 18:00
12. októbra / od 9:00 - 13:00
4. MODUL
13. februára 2026 / od 16:00 - 19:00
14. februára 2026 / od 9:00 - 18:00
15. februára 2026 / od 9:00 - 13:00
2. MODUL
21. novembra / od 16:00 - 19:00
22. novembra / od 9:00 - 18:00
23. novembra / od 9:00 - 13:00
3. MODUL
9. januára 2026 / od 16:00 - 19:00
10. januára 2026 / od 9:00 - 18:00
11. januára 2026 / od 9:00 - 13:00
Lektorka
-
Špeciálna pedagogička, poradkyňa a lektorka pôsobiaca v súkromnej praxi pod menom CentrumDys
-
Vo svojej práci využíva kombináciu rôznych metód ako poradenstvo s prvkami terapie hrou, senzorická integrácia, bilaterálna integrácia či artefiletika.
-
Lektorka kurzov pre rodičov vo Filiálnej terapii a vo výcviku v oblasti "Terapeutické rodičovstvo"
-
Jej cieľom je posilňovať vzťahy medzi rodičmi a deťmi, ktoré môžu byť rôznymi okolnosťami a životnými situáciami narušené. Zvlášť obľubujem prácu s rodinami detí s ADHD/ADD.
